Tegenwoordig doen mensen steeds vaker online de boodschappen in plaats van fysiek in de winkel. Steeds meer supermarkten hebben tegenwoordig ook een bestel en bezorg service, deze worden continu verbeterd en uitgebreid. Vooral voor mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn of die geen tijd hebben om zelf naar de supermarkt te gaan is boodschappen bestellen de ideale oplossing. Daarnaast is een winkel bezoek aan een supermarkt ook altijd mogelijk. Veel klanten blijven door middel van social media op de hoogte van alle ontwikkelingen in de supermarkt, bijvoorbeeld over afwijkende openingstijden, verbouwingen of wanneer er een product wordt terug geroepen. Daarnaast is het voor een supermarkt belangrijk om onderscheidend te zijn van de concurrent. Dit kan bijvoorbeeld via Facebook.

Wat is de toegevoegde waarde van Facebook voor supermarkten?

Facebook is een social media platform dat bijna iedereen tegenwoordig wel kent. Jong en oud maken er gebruik van. Het platform is makkelijk om te gebruiken. Het kan gebruikt worden om foto’s, filmpjes, tekst of een combinatie van beiden te plaatsen. Mensen kunnen deze bericht en gemakkelijk liken, delen en hierop reageren. Via facebook kan de supermarkt op een laagdrempelige manier de klanten op de hoogte brengen van belangrijke ontwikkelingen, bijvoorbeeld wanneer er een product wordt terug geroepen naar de supermarkt. Aangezien het bereik via Facebook groot is zal binnen een korte tijd een grote groep klanten bereikt zijn. 

Wat kan Chatkracht hierbij betekenen?

Chatkracht kan hierbij ondersteunen door vragen te beantwoorden van mensen die de supermarkt zijn gekomen op Facebook en aan de hand daarvan ergens vragen over hebben. Bijvoorbeeld over het plaatsen van een bestelling, openingstijden, bepaalde producten of eventuele win acties. De chatspecialisten zullen de binnen komende vragen binnen 30 seconden oppakken de klanten verder helpen. Chatkracht staat 7 dagen per week voor u klaar staat om de vragen van klanten te beantwoorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *